Udržitelnost v Čechách a na Moravě – novinky z best practice našich členů  

Spojujeme udržitelné lídry na trhu už 30 let. Pomáháme firmám v jejich cestě za udržitelností, vzděláváme je v oblasti ESG a implementujeme nejnovější světové trendy do českého prostředí. Na našem trhu byste proto jen složitě hledali odpovědnější společnosti než jsou naši členové, které v jejich snahách podporujeme, předáváme jim tipy a rady a pomáháme kýžené změny uvádět v realitu. Abychom vás o tom přesvědčili, představíme vám v dnešním článku udržitelné projekty, kterým se naše síť udržitelných firem v tuto chvíli věnuje.

Přehled udržitelných projektů našich členů 

Tchibo odměňuje odpovědnost 

Společnosti Tchibo je udržitelnost velmi blízká. Respektuje své dodavatele, zákazníky a je fér vůči přírodě. Spousta produktů firmy je vyrobena s materiálem z odpovědného lesního hospodářství s certifikací FSC®. Každá čtvrtá káva od Tchibo pochází z certifikované odpovědné produkce. Její produkty jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví (polyester), starých rybářských sítí, zbytků plastů a textilních odpadů, jako jsou zbytky koberců a textilu (např. vlákno Econyl®).

V tuto chvíli na prodejnách Tchibo probíhá také akce odměňující zákazníky za odpovědné nakupování. Za každý nákup jim dá společnost kávu do vlastního kelímku zdarma a za víkendové nákupy odpovědných produktů získají zákazníci dárek v podobě fairtradové kávy Tchibo.

Výstava nového projektu Tchibo Odměňujeme za odpovědnost

ŠKODA AUTO oficiálním partnerem českého předsednictví v Radě EU

Na začátku července poprvé vyjely vozy ŠKODA ENYAQ iV s vrcholnými evropskými politiky. Nejen, že jde pro automobilovou společnost o velkou čest, pochlubit se také může modelem, který byl jako první sériově vyvíjen s myšlenkou elektromobility od základů. Úřad vlády ČR na předsednictví disponuje 55 vozy ENYAQ iV 80X s interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů.

„Těší nás, že při českém předsednictví budou naši zemi reprezentovat české automobily. ŠKODA ENYAQ iV reprezentuje všechny atributy udržitelné mobility tak, jak ji definují strategické plány Evropské unie. Věříme, že to při svých cestách po České republice ocení i vrcholní evropští představitelé,“ říká Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za prodej a marketing.

Více o tom, co pro Škoda auto znamená udržitelnost, že dočtete na stránkách společnosti. 

McDonald’s #AbyRodinyMohlyBytSpolu 

Společnost rychlého občerstvení McDonald’s se teď plně soustředí na dostavbu Domu Ronalda McDonalda, který zajistí, že rodiče budou moci zdarma zůstávat se svými dětmi po celou dobu léčby. Dům se již pomalu rýsuje; má okna, omítky, obklady, posuvné vnitřní dveře a další náležitosti, které do něj patří. A pomáhat oficiálně začne už ke konci tohoto roku! Během června na něj navíc dárci vybrali 4 674 105 korun za nákup ručiček. Charitativní samolepky zdobily během celého června restaurace McDonald’s po celém Česku. Další udržitelné projekty společnosti najdete na jejím webu.

Dům Ronalda McDonalda by měl začít pomáhat již tento rok! 

Zdroj: facebooková stránka Domu Ronalda McDonalda

Oncomed je druhým nejlepším zaměstnavatelem 

Oncomed vyrábí onkologické injekce v klinickém i komerčním měřítku. Při výrobě přitom dbá na odpovědnost a udržitelnost. Nic nedělá za každou cenu, ale pouze v případě, že to společnosti dává smysl. A je vidět, že s tím rezonují i její zaměstnanci. V minulém měsíci se společnosti podařilo umístit na druhém místě mezi zaměstnavateli na jihu Moravy, gratulujeme. O tom, že si svých kolegů, zákazníků a dalších stakeholderů společnost opravdu váží, vás přesvědčí také na svých stránkách. 

Oncomed se umístil druhý mezi zaměstnavateli do 500 zaměstnanců na jižní Moravě, Renata Horáková, Head Of Business Development, přebírá cenu.

Zdroj fotky: LinkedIn společnosti 

Rafinérská a petrochemická skupina ORLEN Unipetrol pěstuje med 

Skupina ORLEN má vlastní Etický kodex, jeho nejdůležitější části se dají shrnout do několika principů: Odpovědnost, rozvoj, lidé, energie a spolehlivost. Podle nich společnost také jedná –  respektuje své zákazníky, cení si svých kolegů, neustále se rozvíjí, inovuje a spolehlivě dodává své služby.

A aby firma dokázala, že je okolí chemického areálu Spolana opravdu čisté, pěstuje na jeho pozemcích med. Jen tento rok ho stočila na 80 kilogramů.

Úspěšný chov včel dokazuje, že se životní prostředí v chemickém závodu Spolany každým rokem zlepšuje

Zdroj fotografie: web ORLEN Unipetrol 

D.A.S. brání své zákazníky před neférovým přístupem 

Společnost poskytuje právní ochranu a přispívá k rozvoji právního povědomí a v červnu také firma a její zaměstnanci podpořili Yellow Ribbon Run. Běh podporuje lidi s trestní minulostí a jejich rodiny, jeho cílem je poskytnout jim druhou šanci na slušný život.

Zaměstnanci D.A.S. utíkají předsudkům na každoročním Yellow Ribbon Run, který firma podporuje

Zdroj fotografií: Facebook společnosti D.A.S. Čr

Skupina ČEZ a její komplexní udržitelná strategie 

Jak společnost sama uvádí na svém webu: „Nechceme být a nejsme tuctová společnost, která vyrábí elektřinu a zisk z jejího prodeje je jediným ukazatelem, který ji zajímá. Uvědomujeme si svou odpovědnost vůči společnosti a zejména vůči těm, kteří přijdou po nás. Víme velmi dobře, že naše následovníky nebude zajímat jen to, kolik terawatthodin elektřiny dokázali jejich předkové vyrobit. Bude je zajímat, v jakém světě žijí, a proto to musí už dnes zajímat i nás.” V rámci svého modernizačního fondu tak teď například intenzivně pracuje na výstavbě fotovoltaických elektráren. Do roku 2030 chce postavit 6 GW nových obnovitelných zdrojů.

Společnost ČEZ již teď pracuje na výstavbě fotovoltaických elektráren

Tesco pečuje o své zákazníky, komunity i své zaměstnance

Udržitelnost je hned prvním odkazem na webu společnosti a i z našich setkání víme, jak moc jsou lidé z Tesco do udržitelnosti a odpovědnosti nadšení. Tesco právě oslavilo již čtvrté vydání zprávy o udržitelnosti a udržitelnost začlenilo i do svých cílů, strategií a obchodních plánů.

Součást zprávy o udržitelnosti z webové stránky společnosti 

„Udržitelnost jak v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální je včleněna do strategických priorit celé skupiny Tesco. Aby bylo patrné, že to myslíme vážně, zakomponovali jsme ambiciózní cíle v oblasti snižování uhlíkové stopy, plýtvání potravinami a podpory rozmanitosti do cílů našich ředitelů a na jejich plnění je vázáno i jejich odměňování,” říká Katarína Navrátilová, Generální ředitelka Tesco Stores ČR.

Saint-Gobain je světový lídr na trhu stavebních materiálů. Staví udržitelně 

V novém rozhovoru Trendy v architektuře si Petr Antl, projektový specialista ve společnosti Saint-Gobain a Jaroslav Vondřička, ředitel společnosti V Invest Development, promluvili o udržitelnosti ve stavebnictví a o Českém soběstačném domě.

 

Kromě rozšiřování povědomí o udržitelných projektech firma také pracuje na snižování svých emisí. V Kanadě investuje 90 milionů kanadských dolarů (1,6 mld. Kč) do přestavby a rozšíření tamního závodu, díky které se sníží emise CO2 ročně o 40 tisíc tun. V roce 2024 také začne v Montrealu fungovat první uhlíkově neutrální závod na výrobu sádrokartonu v Severní Americe. Podporuje také vegetační střechy nebo se svými zaměstnanci společnost pomáhá při obnově lesů. O udržitelných závazcích planetě a svým zákazníkům informuje společnost také na webu. 

Zaměstnanci Saint-Gobain pomáhají při obnově lesů 

Zdroj fotografií: facebooková stránka společnosti Saint-Gobain 

Kooperativa – pojišťovna založená na solidaritě a pomoci ve složitých situacích 

V tomto roce ve spolupráci s kapelou Čechomor uspořádala Nadace Kooperativy benefiční koncert, z jehož výtěžku darovala na Ukrajinu 10 milionů korun. Společně s ostatními příspěvky do sbírky na pomoc Ukrajině tak společnost vybrala částku 12 832 369 Kč. Vybrané prostředky použila především na pomoc lidem, kteří museli opustit své domovy a prostřednictvím humanitárních organizací také lidem přímo na Ukrajině. Na sbírku stále ještě můžete přispět nebo se podívat, komu zatím pomohla. To ale není vše, co v oblasti ESG Kooperativa dělá. O tom, že má udržitelnost strategicky uchopenou, se můžete dočíst na jejich webových stránkách.

Albert neplýtvá 

Supermarket Albert se snaží usnadnit cestu svým zákazníkům k udržitelnosti. Lidé v Albertu jsou si vědomi toho, že se spousta jídla, mnohdy stále ještě dobrého, vyhazuje. A tak se rozhodli jednat. V nové kampani zákazníkům představují nový symbol „Pomozte nám neplýtvat” spolu se slevou, kterou na potravinu zákazník dostane. Stačí si jej jen mezi zbožím vyhledat.

Kromě toho mohou zákazníci využít některých prodejen k nákupu bez obalu do vlastních nádob a Albert nabízí také znovupoužitelný Ovosáček a několik druhů tašek k uložení nákupu. Co dalšího dělá Albert pro naši budoucnost se dozvíte na edukativním webu supermarketu.

LKQ změnila firemní identitu, udržitelnost v ní zůstává 

Před několika dny oznámila společnost prodávající náhradní díly a autopříslušenství LKQ  změnu vizuální identity. Nové logo ukazuje firemní diverzitu a energii. Udržitelnost však nadále zůstává v identitě značky. Před několika málo měsíci firma vydala svoji druhou výroční zprávu o udržitelnosti, která zdůrazňuje klíčové úspěchy v oblasti ESG. V minulém roce se jí tak například povedlo vytvořit nové způsoby, jak snížit svou uhlíkovou stopu, zdůraznit, že bezpečnost řidičů je pro ně na prvním místě tvorbou programu LKQ Safety Pit Stop nebo spustit program, ve kterém se všichni zaměstnanci rozhodují, kterou charitu by skrze LKQ Community Foundation nejraději podpořili. Společnost se věnuje také dalším odpovědným projektům, přesvědčte se sami na jejich webových stránkách. 

A-GIGA pomáhá snížit nezaměstnanost odsouzených 

Telemarketingová společnost právě oslavila svých 18 let! Nabízí služby komerčního call centra, zároveň pomáhá integrovat odsouzené zpět do normálního života znovu osvojením a prohloubením pracovních návyků v projektu „Změna je možná – chci změnu“.

Firma se také zapojila do Yellow Ribbon Run podporujícího lidi s trestní minulostí, jehož cílem je poskytnout trestancům druhou šanci na slušný život. Na sociálních sítích společnosti teď také probíhá sladká melounová výzva o poukázky do cukrářství, tak se nezapomeňte zapojit

Netradiční výhra Plesu sester od Linet 

LINET je evropským výrobcem nemocničních a pečovatelských lůžek, a tak má pomáhání v krvi. Nejen, že je každý rok partnerem Plesu sester, akce, která slouží jako poděkování sestrám za jejich náročnou práci, ale tento rok také věnoval cenu vítězce královny plesu, lůžko Eleganza 4. Vítězka slečna Anežka Sitová z Nemocnice Čáslav tak získala pro anesteziologicko-resuscitační oddělení MUDr. Martina Dvořáka opravdu užitečnou cenu.

Cenou pro královnu plesu bylo lůžko Eleganza 4, které pomůže pacientům nemocnice

Zdroj fotky: LinkedIn společnosti LINET

Společnost Bayer vyzývá: Přidejte se k Celosvětovému úklidovému dnu! 

Bayer nabízí fungicidy, herbicidy, insekticidy nebo mořidla, ale také léky a doplňky stravy. Většinu svého dne tak zaměstnanci Bayeru tráví tím, že dělají životy svých zákazníků lepší a zdravější. I proto se rozhodli tento rok zapojit jako tým i jako jednotlivci do Světového dne úklidu a po celé září chodit sbírat odpadky. O dalších udržitelných iniciativách firmy se dočtete na webu společnosti. 

Pobavme se o tom s Passerinvest Group 

Passerinvest Group tento rok také slaví 30 výročí od vzniku – gratulujeme! Vedle oslav a běžného chodu zvládla Passerinvest group vytvořit zcela nový web pobavmeseotom.cz, kde popisuje své nové udržitelné projekty, jakým je například zavedení nových autobusových linek nebo rekultivace v okolí stanice metra Nové Roztyly a vytvoření několikahektarového parku se sportovišťmi pro veřejnost. Na webu firma rovněž povzbuzuje občany Prahy k debatě o nových stavbách a projektech.

V novém parku v okolí metra Nové Roztyly vzniknou sportoviště pro veřejnost 

Zdroj fotky: https://pobavmeseotom.cz/novinky/dlouhodoba-podpora-aktivit-v-praze-11/

Hyundai a elektromobilita 

Automobilka Hyundai má na trhu hned několik oceňovaných elektrických aut: elektrickou úspornou Konu, oblíbený IONIQ 5 nebo hybridní i20 N, který bojuje v mistrovství světa v rallye. Na začátku její elektrické cesty však stál přelomový model IONIQ, jehož řada brzy přivítá nový elektrický model IONIQ 6. O tom, na čem dalším na poli čisté mobility Hyundai pracuje, se dozvíte na jejich webu.

Průkopník mezi elektromobily IONIQ 5 se loučí, na jeho místo nastoupí nový IONIQ 6

Zdroj fotky: https://www.hyundai.com/worldwide/en/eco/ioniq6/highlights

Chcete ve vaší organizaci dosahovat dlouhodobě udržitelných výsledků? Ptá se SocioRating Institute 

SocioRating Institute firmám pomáhá predikovat dlouhodobou hodnotu organizace, její udržitelnost a dopad na společnost. Respekt a péče o zaměstnance a kolegy je tak jeho hlavním cílem. A že právě to ve svém vlastním týmu zvládá institut výborně, dokazuje i nejnovější úspěšně zvládnuté školení jejich kolegyně Hany Matějkové Fabikové, kterou její tým vyslal do společnosti Google na Grow with Google Business Academy. Hana se také zapojila do jednoho z našich letošních BLF klubů, kde hovořila o tom, jak poznat firmu se skutečně spokojenými zaměstnanci a jak sociální aspekty firmy měřit. 

SocioRating Institute si svých zaměstnanců opravdu cení a poskytuje jim nejrůznější možnosti k vzdělávání a seberozvoji 

Zdroj fotografie: facebooková stránka SocioRating Institutu 

Retailová komunikační agentura Wellen 

V nejnovějším projektu navrhla agentura klientovi Vodafone novou pobočku, která sází na moderní technologie a udržitelnost. Tiskové plochy v prodejně nahradily digitální nosiče nebo například papírové cenovky nahradila digitální alternativa. Udržitelné principy zasazuje Wellen i do svých dalších projektů, například do obchodního centra Centrum Stromovka. Společnost také zařadila do své nabídky ekologičtější variantu produktů pro své zákazníky.

Moderní a odpovědná nová prodejna Vodafone

Českomoravská Nemovitostní se zaměřuje na své zaměstnance 

Společnost svým klientům nabízí moderní a udržitelné kancelářské budovy a její úspěch tkví především ve šťastných zaměstnancích. Aby ve firmě společně vytvořili skutečně funkční tým, tráví spolu čas na závodech nebo společně slaví pracovní „výročí”.

Českomoravská nemovitostní posouvá firemní kulturu na přední příčku důležitosti

Zdroj fotografií: facebooková stránka společnosti Českomoravská nemovitostní

Musíme přiznat, že nové projekty, iniciativy, programy a kampaně našich členů nás opravdu ohromily. A už teď se těšíme na to, co přinese druhá polovina roku 2022.

O dalších best practices z českého trhu můžete přijít diskutovat na konferenci ESG Leadership – účast je zdarma, registrace na webu konference. Příklady dobré praxe najdete i v reportu Udržitelné Česko 2021. Chcete svůj projekt zařadit do nového vydání reportu? Kontaktujte nás na info@blf.cz .   

 

Oznámení o souborech cookie ve WordPressu od Real Cookie Banneru