Jak zapojit zaměstnance do vašich interních dobročinných projektů?

Před týdnem proběhlo poslední setkání s našimi členy před letními prázdninami na téma: Jak angažovat zaměstnance v CSR projektech a aktivitách? Téma jsme vybrali i díky návrhům, které nám členové mohli na začátku roku zasílat, a ovlivnit tak, čím se budeme celý rok zabývat. 

Opět jsme oslovili experty, kteří k tématu mají co říci a mohou sdílet konkrétní příklady. Naše pozvání přijala Dana Hrbková, Head of People Operations ve společnosti Tesco, která vede úspěšný interní dobročinný projekt Tesco Anděl. Druhým řečníkem byl Petr Liko, Head of Marketing ve společnosti INVENTI. Petr se zaměřuje na marketingovou komunikaci a budování značky zaměstnavatele. Ve své praxi má za sebou mnoho projektů pro významné klienty, a tak přesně ví, jak CSR projekty komunikovat a nadchnout každého zaměstnance.

Zapojení zaměstnanců do CSR pomocí interní komunikace

Pro zapojení zaměstnanců do CSR projektů je komunikace klíčová. Každý zaměstnanec by měl vědět, co si pod vaším projektem představit. A prvním krokem k obecnému povědomí o vašem projektu je vznik komunikační strategie.

Je důležité si u každého nového projektu jasně stanovit, jaké je jeho hlavní téma. Co by mělo být cílem vašeho projektu? Komu pomůže? Také potřebujete znát příběh projektu. Protože ačkoli je to projekt interní, musíte zaměstnancům dát důvod, proč by se o něj měli zajímat. A nakonec je třeba si určit, kdo je jeho realizátorem, abyste vždy věděli, kdo je za projekt zodpovědný a na koho se mohou zaměstnanci obracet. Strategii nepodceňujte, pro váš projekt je základním předpokladem k úspěchu.

Jaké kanály pro komunikaci se zaměstnanci používat? 

Aby se váš projekt dostal k zaměstnancům, musíte také vědět, kde je zaujmout. Zaměstnanci obvykle neradi chodí na intranet, zkuste na něj proto pouze dávat shrnutí, ale nespoléhejte se na něj jako na hlavní kanál komunikace. Pokud chcete posílat newslettery, posílejte hlavně takové, které zaměstnanec opravdu bude chtít číst. Měly by být zajímavé, vtipné, možná dokonce hravé. Nezapomínejte, že každý člověk je v dnešní době newslettery doslova zaplavený, takže pokud ten váš nevynikne mezi ostatními, mnoho zaměstnanců si jej nepřečte.

Zkuste zapojit i firemní sociální účty. Většina zaměstnanců vás na nich pravděpodobně už sleduje. Nezapomeňte si ale rozmyslet styl komunikace a obsah, který budete na sítě přidávat. Zaměstnancům své projekty často připomínejte, ale udržujte komunikaci krátkou. Díky jasným zprávám zaměřeným na jedno téma se nebudou ve vašich e-mailech a příspěvcích ztrácet a budou vždy vědět o všech nejdůležitějších novinkách.

Nezapomeňte také měřit angažovanost vašich zaměstnanců. Data vám pomohou vymýšlet lepší obsah, který bude zaměstnance opravdu zajímat.

Používejte model AIDA i při vytváření obsahu pro zaměstnance.

Příklad úspěšného CSR projektu: Tesco Anděl

Tesco Anděl je interní dobročinný projekt pro Tesco zaměstnance v těžké životní situaci. Pro tvorbu úspěšného projektu potřebujete dle Dany Hrbkové především člověka, který je opravdu nadšený pro věc a vidí v projektu smysl, a vedení, které jde svým podřízeným příkladem.

Projekt vznikl ve společnosti v podstatě přirozeně. Sami zaměstnanci v obchodech začali dělat sbírky pro své kolegy v tíživých životních situacích. Vedení tyto sbírky podpořilo a přidalo něco navíc. Každý zaměstnanec, který přispívá alespoň 30 Kč měsíčně, vstoupí do rodiny Tesco Anděla, ale hlavně je jeho dar zdvojnásoben samotnou společností.

Při komunikaci projektu muselo Tesco zohlednit zásadní problém, na který mnohé společnosti zapomínají; velké množství jejich kolegů vůbec nevlastní chytrý telefon a na internetu příliš času netráví. Většina komunikačních kanálů, které jsme tak doposud zmínili, pro ně není příliš efektivní. Proto vsadili na taktiku osobních setkání a jejich manažeři dojíždí na prodejny a se zaměstnanci hovoří. O příbězích zaměstnanců, kterým jejich kolegové pomohou, natáčí Tesco videa, aby se mohli dárci podívat, jak jejich příspěvky mění životy.

Z celkových 10 000 zaměstnanců pro Tesco Anděl přispívá přes 2 000 z nich. A Tesco Andělé pomohli už více než padesáti rodinám.

Zástupci společností po prezentacích řečníků sdíleli příklady svých projektů a toho, co jim při angažovaní zaměstnanců v CSr aktivitách funguje a s čím naopak nemají dobré zkušenosti. I společnost Kooperativa s námi sdílela svůj vlastní CSR projekt, který funguje obdobně jako projekt Tesco Anděl. Pomocí vedoucích pracovníků vytvořili povědomí o tomto projektu, v rámci kterého zaměstnanci pomáhají s drobnými pracemi či jinak dobrovolničí. Zapojilo se do něj přes 300 jejích zaměstnanců. Zaměstnanci Kooperativy se ale zapojují i jinak, jeden z příkladů jsou i dobrovolnické dny, které společnost svým zaměstnancům plně hradí.

Potřebujete zvýšit angažovanost svých zaměstnanců v CSR projektech a aktivitách? Přidejte se k nám. V rámci členské nabídky pořádáme 4 druhy workshopů pro zaměstnance. Více informací na info@blf.cz .

Oznámení o souborech cookie ve WordPressu od Real Cookie Banneru